Oldalak

2012. április 5., csütörtök

Vélemény: Project Glass

A Google legújabb találmányáról van szó, amely kiterjeszti a kibervilágot, mindössze egy szemüveg segítségével. Kell ez nekünk?
Ez a videó többet mond minden szónál, mert látványosan bemutatja az eszközben rejlő lehetőségeket.



Kezdeném azzal, hogy nagyon High-Tech cucc, és nagyon tetszetős a koncepció, de felvet néhány érdekes kérdést. Egyik részről nagyon tetszik, olyan mint valami időutazó cucc, ami valahogy iderepült 2050-ből. Engem is elvakított a WOOOW! érzés, miközben a videót néztem, de belegondoltam, hogy ez az egész igazából nem is biztos hogy jó lesz nekünk hosszútávon. Az internet már így is behálózza hétköznapjaink, rengeteg dolgot el lehet intézni a világhálón, egy szobában ülve. Ez a szemüveg, még jobban fokozná ezt, és gyakorlatilag nem lenne perc, amit ne töltenénk internet előtt. Érdekes ezt pont tőlem hallani, aki elég fogékony az új kütyükre, de az, hogy az áruházba is a GPS vezessen el a kiválasztott áruhoz, az több mint ijesztő. Mikor kell gondolkodnunk majd? Az embereket hamar hozzá lehet szoktatni a jóhoz, a kényelmeshez. Sokan már okostelefon nélkül is bajban lennének, ami a napi rutint illeti, mert megkönnyíti az ember dolgát. Ez a szemüveg, sokszorosan tenné ezt meg úgy, hogy közben emberünknek elegendő lenne írni és olvasni tudnia, hisz ott van vele végig a Google összes szolgáltatása. Nem tetszik ez a zombi effektus.
Tudom, le is lehet tenni az asztalra ezt az eszközt, és kész. De feltenném a kérdést: volt már olyan, hogy direkt otthon hagytad az okostelefonod, és vittél helyette egy buta telefont, csak azért, hogy elszakadj kicsit az internettől? Nem hinném.

Navigáció: Nem megoldott ez sem. A szem fókuszát követve lehetne rajta navigálni, ez azonban bonyolult és kizárná az esti használatot. Ott a hangvezérlés, ami szintén nem jó, mert az utcán/buszon/fogorvosnál, nem túl kényelmes a: "Várom a holnap estét, kicsim" SMS küldése, vagy az egyéb személyes dolgok elintézése. Ma még hülyének nézik az embert is, aki úgy telefonál, hogy nincs a kezébe telefon. Mi lenne ezzel? Rengeteg a kérdőjel még ebben a koncepcióban, de azért az első béta változatot várom/várjuk szeretettel.

Lehet túlgondolom az egészet, és egyszerűen az emberek még nem tudnak mit kezdeni ezzel a dologgal, hisz annyira új, és szokatlan. Itt az idő, hogy bizonyítson a Project Glass, ami egyenlőre csak egy terv, és most az emberek véleményét vizsgálja a Google, érdemes-e tovább fejleszteni. Egy-két év múlva, elképzelhető, hogy ilyennel rohangálok majd én is, és hatalmasat tévedek ebben a posztban, mégis azt kell mondanom, hogy ez így jelenleg Nem Instant Get.

4 megjegyzés:

  1. tnp láttam a hirt egyből jöttem ide azt hittem nagyban megy majd az INSTANT GET!!! WOOOOW!!!! MUST HAVE!!!!!!!!!!!!!!!!!!! stb .... XD
    erre mit látok:

    Motorola Xoom frissítés???.... mondom mi a fene az meg micsoda????

    VálaszTörlés
  2. jó, hát, na...
    direkt vártam egyébként, már tegnap megírtam ezt a postot, csak vártam h változzon a véleményem róla, de nem változott. :)

    VálaszTörlés
  3. Baromasag az egész.

    OFF: ipaden nagyon csúszik a háttér!

    VálaszTörlés